понеділок, 16 січня 2012 р.

Вірусна реклама - тількі для пофесіоналів?

Загально відомий факт, що традиційна реклама стала предметом загального роздратування. Споживачам нав’язують рекламу під час улюбленої телепередачі, а рекламодавців обмежують у засобах і прийомах. Незадоволені й ті, й інші, а в результаті це позначається на ефективності рекламної кампанії.
Провідні західні маркетологи вже давно знайшли інструмент, що дозволяє обійти таке  невдоволення. Це вірусний маркетинг (ВМ) і вірусна реклама (ВР). ВМ припускає опрацювання концепції, основної ідеї, що доноситься за допомогою ВР.
Сам термін “вірусний”, означає автономне поширення, яке лягає в основу всієї суті цього процесу. Оригінальні ролики, тексти та іншу вірусну інформацію передають один одному у вигляді рекомендованих посилань, в результаті чого, інформація асоціюється радше з дозвіллям, ніж з нав’язаним рекламним зверненням.


Найпростіший приклад вірусного маркетингу, з яким стикаємося ми всі – це так звана “жовта преса”. За її допомогою зірки шоу-бізнесу поширюють про себе плітки і чутки, які підхоплюються друкованими та електронними ЗМІ, і в підсумку мусуються вдома, в метро, ​​по телефону, словом там, де є вільний час.
Недооцінювати такий інструмент складно, якщо визначити його переваги:
1. Поширення ВР економічно вигідно
Реклама на телебаченні, крім витрат на виробництво відео ролика, вимагає значних вкладень у прокат. У випадку з ВР, поширення інформації безкоштовно. Навіть якщо замовник віддає впровадження та поширення ВР на аутсорсинг, вартість послуг в десятки, а іноді і в сотні разів нижче вартості розміщення на ТБ.
Головне правильно визначитися зі змістом і схемою початкового запуску вірусного продукту.
2. ВР формує ставлення споживачів
Як відомо, для того, щоб змусити людину купити продукт, необхідно сформувати у нього потребу в цьому продукті.
Люди обмінюються посиланнями , які вважають цікавими, ті, які підсвідомо зачіпають сферу їх інтересів і потреб. Таким чином, грамотно зроблений вірусний продукт актуалізує проблему, вирішити яку, покликаний Ваш бренд, впливаючи на емоційне, особистісне ставлення до нього. У цій грі немає місця байдужості.
3. ВР вільна від цензури
Основний інтерес широкої публіки звернений у бік матеріалів сексуальної або скандальної спрямованості, які не завжди знаходять місце на телебаченні, рівно, як і використання в рекламі образів дітей або медпрацівників. Крім цього, існують рекламодавці, які не мають можливості трансляції у ЗМІ, згідно з законом про рекламу. Це виробники алкоголю, тютюну і ряду інших “заборонених” продуктів, для яких ВМ видається найперспективнішою областю просування.
4. Життєвий цикл ВР доходить до трьох років
На ТБ ролик демонструється в чітко визначений час, який ретельно підбирається, щоб застати цільову аудиторію, і ціна помилки – це не тільки вартість ефірного часу, а й невиправдані очікування від рекламної кампанії, як з боку керівництва, так і відділів продажу.
В Інтернеті інформація поширюється в зручний для користувача час. Ролик, збережений у вигляді посилання, можна переглядати в будь-який зручний час і необмежену кількість раз. У результаті цього, за оцінками експертів, період життєвої активності вірусної реклами доходить до трьох років.
5. ВР як мистецтво
Деякі зразки вірусних робіт можна віднести до області мистецтва. Такі роботи, крім прямого призначення вірусної реклами, виставляються також на фестивалях реклами і рекламних ідей, що дозволяє, також, вплинути на соціальну вагу компанії замовника.
Але для того, щоб не перетворити рекламний продукт у звичайний спосіб для створення чуток і галасу, який обговорять і забудуть, необхідно впливати на емоційну сторону сприйняття цільової аудиторії, не забуваючи про виділення унікальних властивостей продукту. Часто допускається помилка – створення звернення  зі згадкою продукту або просто логотипу. У цьому випадку оригінальна ідея може “задавити” бренд, тобто Ваш продукт або послуга стає як би спонсором звернення, і Ви отримуєте просте нагадування про бренд, але аж ніяк не формуєте ставлення до нього.
Пам’ятаєте рекламу пива “У цю хвилину 2061 чоловік щасливі у шлюбі”, з піснею Едіт Піаф “Je ne regrette rien”? А тепер згадайте, яке пиво рекламували в цьому ролику.
Отже, вірусний маркетинг може стати ефективним тільки в правильних руках і при комплексному підході, розробленому фахівцями.

Немає коментарів:

Дописати коментар