четвер, 19 липня 2012 р.

Вірусна реклама п'ять принципів

logo Вірусна реклама – 5 основних принципів!
«Головне правильно захворіти,
У вихідні, наприклад, або в свята … »
З розмови начальника відділу кадрів

Наведений вище епіграф абсолютно точно підходить і до вірусної реклами, або, як частіше говорять в багатьох київських офісах, до вірусного маркетингу, причому роблячи акцент на правильну вимову слова marketing, при цьому абсолютно забуваючи, що ключове слово тут якраз «вірусний». Що таке вірусна реклама та вірусний маркетинг вже знає практично будь-який студент, тому ми не будемо цитувати Вікіпедію, тим більше, що не все що там написано, насправді працює. Ми вивели свої 5 основних принципів, які найбільш ефективно працюють у вірусному маркетингу і рекламі.
Більшість маркетологів, і всіх хто пов’язаний з рекламою, розуміють вірусну рекламу, як вірусне відео. При цьому не рідко забуваючи, що вірусною рекламою може бути все що завгодно: новина, бігборд, футболка, зовнішня реклама, анекдот, малюнок, або статус в соціальних мережах. Як використовувати фотографії, або статус в соціальних мережах, як інструмент вірусної реклами ми вже писали, і тим більше про вірусне відео. Але, ми описували інструменти, а не стратегію.
Якщо ж зазирнути в вірусний маркетинг трохи глибше, то Ви побачите, що найбільш ефективним інструментом вірусної реклами та вірусного маркетингу буде не вірусне відео або фото, а подія. Саме вірусна подія, як грип поширюється швидше за все, тому що вірусна подія вже має на увазі сприятливе середовище. І на відміну від вірусного відео, вірусну подію не потрібно «проштовхувати», розповідаючи всім яке «ульотне відео дивитися обов’язково».
Ну, а для того, щоб правильно використовувати вірусну подію і стануть в нагоді наші 5 основних принципів, вироблених на основі практичного досвіду застосування і розповсюдження вірусної реклами.
1. Швидкість
Найчастіше вірусна подія має дуже короткий термін дії. Тому потрібно не тільки стежити за новинами, але й дуже швидко на них реагувати і вміти використовувати. Найсвіжіший із вдалих прикладів такого використання продемонстрували англійці, після гучного і не зарахованого голу збірної України по футболу на Євро 2012. І поки в Україны рвали на собі волосся після не зарахованого гола Девіча, в Британії вже заробляли на цьому гроші.
Уже в четвер у британській пресі з’явилася реклама, в якій успішно була використана ця вірусна подія. Удачливий Джон Террі вибиває м’яч після голу з-за лінії воріт. Під фотографією напис “Вам ​​треба Було піти до Specsavers”, з припискою нижче англійською: “Як кажуть в Україні”.
А вже під фотографією була інформація з пропозицією замовити тест зору. Логічно, що компанія Specsavers, що запустила рекламу, що стала вірусом, продає оптику. “Ми змогли зреагувати навіть швидше, ніж Джон Террі. Поєдинок завершився у вівторок ввечері, а вже в четвер вранці наша реклама була в усіх газетних кіосках “, – тріумфує менеджер Specsavers Річард Холмс. Чудовий приклад швидкісного використання вірусної події для вірусної реклами.

2. Календарність
Вірусне подію можна так само очікувати. Ми вже багато разів писали, як використовувати свята в якості вірусної події, але крім свят є й інші очікувані події. Те ж Євро 2012 або запланований в грудні 2012 кінець світу. І якщо Євро 2012, як новинний лідер вже позаду, то кінець світу ще не скоро, та й напевно його потім перенесуть. Але вже тепер можна використовувати цю вірусну подію в якості локомотива Вашої реклами.
3. Креативність.
Якщо вірусної події немає, то її можна організувати. Флешмоби або танці все ще актуальні, хоча, звичайно, вже не такі креативні. Тому, навіть, якщо у Вашій компанії очікується якась календарна подія – пуск третьої домни, відкриття нового ресторану, або просто ребрендінг, навіть до такої пересічної події можна додати креативу, щоб отримати потрібний ефект.
Зі свіжих прикладів запам’яталася звичайна київська маршрутка, прикрашена звичайними зеленими гілками з написом «Паркове місто». Дві звичайні речі, як виявилося, виглядають досить новаторському, для того щоб фотографії маршрутки були помічені навіть в ЖЖ корейських блогерів. Запуск маршрутки мабуть був приурочений до введення в експлуатацію другої черги ЖК «Паркове місто», але для споживачів вірусної реклами сама подія вже не мала значення, головне завдання – маршрутку помітили, почали обговорювати, і вона успішно запустилася в Інтернеті. Хороший приклад організації та оформлення вірусного події використовуючи креативний підхід.

4. Масштабність
Якщо вірусну подію потрібно організовувати самим, а ніяких креативних ідей немає, у вірусній рекламі завжди виручає гігантоманія. Зробіть маленьке величезним, і, повірте, цей трюк «з бородою» як і раніше працює. Якщо у вас банк завжди можна встановити біля входу дуже великі рахівниці, а для готелю дуже велике ліжко.
Лак для нігтів , що швидко сохне Rimmel – жінки обертаються!

Вегетаріанський ресторан Tibits: Виделка, так і хочеться сфотографуватися

Проносне Dulcolax: Туалетний папір закінчився …

5. Провокація
Про те наскільки важлива провокація в рекламі кажуть на кожному «meetingу» маркетологів. Але у нас цей інструмент як і раніше практично не використовують. Звичайно, набагато простіше витратити рекламний бюджет на телеящик із закликом: випий пива «і все буде добре», ніж спровокувати шокуючою рекламою вірусну подію про яку будуть говорити.
Легше, а тому найчастіше, звичайно ж використовують тему сексу. Мистецтва зазвичай тут мало, але увагу гарантовано. Але на наш погляд секс як інструмент вірусної реклами звичайно ж безпрограшний варіант, але на вірусну подію тягне мало. Хоча, можливо, для когось секс це вже подія, але до вірусного маркетингу це вже не має відношення, а більше до «сільського радіо», яке найчастіше цю інформацію і поширює. Тим більше що активістки FEMEN, вже практично монополізували тему голих жінок в Україні. Часто ще в якості провокації використовують тему крові, вампірів, і все що пов’язане з потойбічним світом. Але ця тема досить небезпечна, оскільки завжди є загроза переборщити. У будь-якому випадку обирати Вам, в крайньому випадку, за відсутності ідей, завжди є можливість навіть невеликому бізнесу використати розкручений і відомий бренд.

Якщо у Вас все-таки залишилися питання про вірусну рекламу, або поки відсутні ідеї РА «Сарафанова реклама» із задоволенням запропонує Вам свої послуги.
Матеріал підготовлений РА «Сарафанова реклама» 2012 ©
Перейти на сторінку “Контакти”

Немає коментарів:

Дописати коментар